Literatura i pomoce dydaktyczne

Wiek od 0 do 6 lat oraz klasa I-III

Doskonalenie sprawności grafomotorycznej ręki piszącej:

  • W. Brejnak: Będę pierwszoklasistą cz.1,2,3 (dzieci 5-6 i 6-7 lat)

  • E. Gaweł: Ćwiczenia grafomotoryczne dla kl.II i III

  • R. Hływa: 101 szlaczków zygzaczków

  • A. Małasiewicz: Mandale kaligraficzne

  • E. Pyczek: Wierszowane rysowanki

  • R. Sobolewska: Od pętelki do literki(5-7 lat)

  • E. Sudecka: Rysowane wierszyki

  • H. Tymichowa: (oprac. M. Bogdanowicz) Przygotowanie do nauki pisania

Ćwiczenia dla dzieci leworęcznych:

  • M. Bogdanowicz: Lewa ręka rysuje i pisze, cz.1,2,3

  • M. Bogdanowicz: Zeszyt do pisania z ukośną linią dla dzieci leworęcznych

inne:

  • M. Bogdanowicz: Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki

  • B. Janiszewska: Wspomaganie koncentracji i nie tylko(4-9 lat)

  • PUS Ćwiczę orientację nasadki na ołówki i kredki


kl.I-III

Czytanie:

  • K. Sirak-Stopińska Lubię czytać ze zrozumieniem dla kl.II_IV

  • H. Świąder Skuteczne czytanie poprzez pisanie dla kl.I-III i IV –VI (oparte na metodzie sylabowej)

  • B. Zakrzewska: Chcę dobrze czytać(oparte na metodzie sylabowej)

  • B. Zakrzewska: 3,2,1,0.. Start. Czytanie treningowe

Matematyka:

  • I. Wąsik: Skarbczyk matematyczny

  • K. Wojciechowska: Domino z mnożeniem i dzieleniem. Gry i zabawy dydaktyczne z Sową Mądralą

  • K. Wojciechowska: Samodzielnie się uczę dodawać i odejmować. Gry i zabawy dydaktyczne z Sową Mądralą

Ortografia:

  • J. Baran: Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią (różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych)

  • J. Baran: Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią (różnicowanie głosek miękkich i zmiękczonych)

  • B. Dryll: Jak przez zwierze ortografia nam do głowy szybko trafia.

  • Ortograffiti z Bratkiem klasa I zestaw (książka + pomoce terapeutyczne)

  • Ortograffiti komplementarny zestaw Ortomagiczny

  • Z. Saduś: Ortografia dla klas młodszych szkoły podstawowej

inne:

  • Z. Handzel: Dyktanda graficzne

  • H. Tymichova: Przygotowanie do nauki pisania

  • A. Szczepańska: Zwierzaki –figuraki. Część 1,2,3.

  • nasadki na ołówki i kredki


Dzieci i młodzież od klasy IV i wyżej

Klasa IV do VI

Czytanie:

  • J. Mickiewicz: Chcę wiedzieć Czytanie ze zrozumiem dla uczniów kl.IV-VI

  • K. Sirak–Stopińska: Lubię czytać ze zrozumieniem kl.II- IV

  • H. Świąder: Skuteczne czytanie poprzez pisanie dla kl.I-III i IV –VI

  • B. Zakrzewska: 3,2,1,0.. Start. Czytanie treningowe

  • E. Wujczyk, E. Ciągowska: Czytanie ze zrozumieniem dla kl.IV -VI

Ortografia:

  • D. Chwastniewska: seria Ortograffiti kl.IV-V(poziom 1, żółte)(CH-H, Ó-U, RZ-Ż, MIX)

  • seria Ortograffiti V-VI (poziom 2, zielone) (CH-H, Ó-U, RZ-Ż, MIX)

Inne:

  • M. Bogdanowicz, M. Rożyńska: Od dysgrafii do kaligrafii

  • A. i J. Częścikowie: Interpunkcja czyli przestankowanie co w głowie nam zostanie

  • A. Jaglarz: Skoncentruj się

  • G. Pawlik: 100 ćwiczeń wspomagających koncentrację uwagi opartych na analizatorze wzrokowym

  • A. Szczepańska: Zwierzaki – figuraki. Zadania grafomotoryczne. Część 3.

Matematyka:

  • C. Tuszyńska-Skubiszewska:Matematyka bez trudności. Seria Ortograffiti. Część 1 i 2

Szkoły ponadpodstawowe oraz klasa VII i VIII:

  • A. Jaglarz: Skoncentruj się

  • G. Pawlik: 100 ćwiczeń wspomagających koncentrację uwagi opartych na analizatorze wzrokowym

  • J. Studnicka: Seria Ortograffiti dla klas szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

  • J. Studnicka: Zadania grafomotoryczne dla klas szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

Inne propozycje literatury dla rodziców:

  • M. Bogdanowicz: Uczeń z dysleksją w domu

  • M. Bogdanowicz: Uczeń z dysleksją w szkole

  • A. Faber, E. Mazlish: Jak mówić, żeby dzieci słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły

  • A. Faber, E. Mazlish: Jak mówić, żeby dzieci się uczyły

  • A. Faber, E. Mazlish: Rodzeństwo bez rywalizacji

  • A. Faber, E. Mazlish: Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały