Literatura i pomoce dydaktyczne
Wiek od 0 do 6 lat oraz klasa I-III
Doskonalenie sprawności grafomotorycznej ręki piszącej:
W. Brejnak: Będę pierwszoklasistą cz.1,2,3 (dzieci 5-6 i 6-7 lat)
E. Gaweł: Ćwiczenia grafomotoryczne dla kl.II i III
R. Hływa: 101 szlaczków zygzaczków
A. Małasiewicz: Mandale kaligraficzne
E. Pyczek: Wierszowane rysowanki
R. Sobolewska: Od pętelki do literki(5-7 lat)
E. Sudecka: Rysowane wierszyki
H. Tymichowa: (oprac. M. Bogdanowicz) Przygotowanie do nauki pisania
Ćwiczenia dla dzieci leworęcznych:
M. Bogdanowicz: Lewa ręka rysuje i pisze, cz.1,2,3
M. Bogdanowicz: Zeszyt do pisania z ukośną linią dla dzieci leworęcznych
inne:
M. Bogdanowicz: Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki
B. Janiszewska: Wspomaganie koncentracji i nie tylko(4-9 lat)
PUS Ćwiczę orientację nasadki na ołówki i kredki
kl.I-III
Czytanie:
K. Sirak-Stopińska Lubię czytać ze zrozumieniem dla kl.II_IV
H. Świąder Skuteczne czytanie poprzez pisanie dla kl.I-III i IV –VI (oparte na metodzie sylabowej)
B. Zakrzewska: Chcę dobrze czytać(oparte na metodzie sylabowej)
B. Zakrzewska: 3,2,1,0.. Start. Czytanie treningowe
Matematyka:
I. Wąsik: Skarbczyk matematyczny
K. Wojciechowska: Domino z mnożeniem i dzieleniem. Gry i zabawy dydaktyczne z Sową Mądralą
K. Wojciechowska: Samodzielnie się uczę dodawać i odejmować. Gry i zabawy dydaktyczne z Sową Mądralą
Ortografia:
J. Baran: Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią (różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych)
J. Baran: Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią (różnicowanie głosek miękkich i zmiękczonych)
B. Dryll: Jak przez zwierze ortografia nam do głowy szybko trafia.
Ortograffiti z Bratkiem klasa I zestaw (książka + pomoce terapeutyczne)
Ortograffiti komplementarny zestaw Ortomagiczny
Z. Saduś: Ortografia dla klas młodszych szkoły podstawowej
inne:
Z. Handzel: Dyktanda graficzne
H. Tymichova: Przygotowanie do nauki pisania
A. Szczepańska: Zwierzaki –figuraki. Część 1,2,3.
nasadki na ołówki i kredki
Dzieci i młodzież od klasy IV i wyżej
Klasa IV do VI
Czytanie:
J. Mickiewicz: Chcę wiedzieć Czytanie ze zrozumiem dla uczniów kl.IV-VI
K. Sirak–Stopińska: Lubię czytać ze zrozumieniem kl.II- IV
H. Świąder: Skuteczne czytanie poprzez pisanie dla kl.I-III i IV –VI
B. Zakrzewska: 3,2,1,0.. Start. Czytanie treningowe
E. Wujczyk, E. Ciągowska: Czytanie ze zrozumieniem dla kl.IV -VI
Ortografia:
D. Chwastniewska: seria Ortograffiti kl.IV-V(poziom 1, żółte)(CH-H, Ó-U, RZ-Ż, MIX)
seria Ortograffiti V-VI (poziom 2, zielone) (CH-H, Ó-U, RZ-Ż, MIX)
Inne:
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska: Od dysgrafii do kaligrafii
A. i J. Częścikowie: Interpunkcja czyli przestankowanie co w głowie nam zostanie
A. Jaglarz: Skoncentruj się
G. Pawlik: 100 ćwiczeń wspomagających koncentrację uwagi opartych na analizatorze wzrokowym
A. Szczepańska: Zwierzaki – figuraki. Zadania grafomotoryczne. Część 3.
Matematyka:
C. Tuszyńska-Skubiszewska:Matematyka bez trudności. Seria Ortograffiti. Część 1 i 2
Szkoły ponadpodstawowe oraz klasa VII i VIII:
A. Jaglarz: Skoncentruj się
G. Pawlik: 100 ćwiczeń wspomagających koncentrację uwagi opartych na analizatorze wzrokowym
J. Studnicka: Seria Ortograffiti dla klas szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
J. Studnicka: Zadania grafomotoryczne dla klas szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
Inne propozycje literatury dla rodziców:
M. Bogdanowicz: Uczeń z dysleksją w domu
M. Bogdanowicz: Uczeń z dysleksją w szkole
A. Faber, E. Mazlish: Jak mówić, żeby dzieci słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
A. Faber, E. Mazlish: Jak mówić, żeby dzieci się uczyły
A. Faber, E. Mazlish: Rodzeństwo bez rywalizacji
A. Faber, E. Mazlish: Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały